Білий куб: формування галерейного простору

Автор(и)

  • Boris Sorokin Національний університет «Києво-Могилянська академія», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-89071153520

Ключові слова:

«білий куб», інституційна критика, Музей сучасного мистецтва, Марсель Дюшан, мистецька галерея, Альфред Барр

Анотація

У статті розглянуто концепцію «білого куба», специфічного галерейного та музейного простору для демонстрації і  споглядання мистецтва. Проаналізовано, як тривалі експерименти з  формою демонстрації робіт у  музейних приміщеннях були зумовлені потребою створити особливий простір, де кожний експонат був би максимально ізольованим і самодостатнім. Так виник «білий куб», який фактично був легітимізований Альфредом Барром, першим директором музею сучасного мистецтва в Нью-Йорку. Починаючи з Брайана О’Догерті, дослідники вказують, що галерейний простір, яке нібито є максимально нейтральним, насправді є глибоко ідеологізованим. Уваго було приділено і рефлексії художників щодо функції, діяльності та організації простору галереї.

Матеріал надійшов 23.04.2018

Біографія автора

Boris Sorokin, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Аспірант (1 р.) кафедри культурології Національного університету «Києво-Могилянська академія».

Посилання

  1. Burrio N, Nikolya. Relyatsionnaya estetika / Postproduktsiya. Moskva: Ad Marginem Press, 2016.
  2. Grav, Izabel. Vysokaya tsena: Iskusstvo mezhdu rynkom i kulturoy znamenitosti. Moskva: Ad Marginem Press, 2016.
  3. O’Dogerti, Brayan. Vnutri belogo kuba. Moskva: Ad Marginem Press, 2015.
  4. Alberro, Alexander, and Blake Stimson, eds. Institutional critique an anthology of artists’ writings. Cambridge, London: The MIT Press, 2009.
  5. Cain, Abigail. “How the White Cube Came to Dominate the Art
  6. World”. https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-whitecube-dominate-art.
  7. Filipovic, Elena. “A Museum That is Not.” E-flux.com #4 (2009).
  8. http://www.e-flux.com/journal/04/68554/a-museum-that-is-not/.
  9. Maak, Niklas, Charlotte Klonk, and Thomas Demand. “The white
  10. cube and beyond”. http://www.tate.org.uk/context-comment/
  11. articles/white-cube-and-beyond.
  12. Tomkins, Calvin. Marcel Duchamp the afternoon interviews. New
  13. York: Badlands Unlimited, 2013.

##submission.downloads##

Як цитувати

Sorokin, Boris. 2019. «Білий куб: формування галерейного простору». Наукові записки НаУКМА. Історія і теорія культури 1 (Січень):24-28. https://doi.org/10.18523/2617-89071153520.