DOI: https://doi.org/10.18523/2617-89071153520

Білий куб: формування галерейного простору

Boris Sorokin

Анотація


У статті розглянуто концепцію «білого куба», специфічного галерейного та музейного простору для демонстрації і  споглядання мистецтва. Проаналізовано, як тривалі експерименти з  формою демонстрації робіт у  музейних приміщеннях були зумовлені потребою створити особливий простір, де кожний експонат був би максимально ізольованим і самодостатнім. Так виник «білий куб», який фактично був легітимізований Альфредом Барром, першим директором музею сучасного мистецтва в Нью-Йорку. Починаючи з Брайана О’Догерті, дослідники вказують, що галерейний простір, яке нібито є максимально нейтральним, насправді є глибоко ідеологізованим. Уваго було приділено і рефлексії художників щодо функції, діяльності та організації простору галереї.

Ключові слова


«білий куб»; інституційна критика; Музей сучасного мистецтва; Марсель Дюшан; мистецька галерея; Альфред Барр

Повний текст:

PDF

Посилання


Burrio N, Nikolya. Relyatsionnaya estetika / Postproduktsiya. Moskva: Ad Marginem Press, 2016.

Grav, Izabel. Vysokaya tsena: Iskusstvo mezhdu rynkom i kulturoy znamenitosti. Moskva: Ad Marginem Press, 2016.

O’Dogerti, Brayan. Vnutri belogo kuba. Moskva: Ad Marginem Press, 2015.

Alberro, Alexander, and Blake Stimson, eds. Institutional critique an anthology of artists’ writings. Cambridge, London: The MIT Press, 2009.

Cain, Abigail. “How the White Cube Came to Dominate the Art

World”. https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-whitecube-dominate-art.

Filipovic, Elena. “A Museum That is Not.” E-flux.com #4 (2009).

http://www.e-flux.com/journal/04/68554/a-museum-that-is-not/.

Maak, Niklas, Charlotte Klonk, and Thomas Demand. “The white

cube and beyond”. http://www.tate.org.uk/context-comment/

articles/white-cube-and-beyond.

Tomkins, Calvin. Marcel Duchamp the afternoon interviews. New

York: Badlands Unlimited, 2013.






Copyright (c) 2019 Boris Sorokin

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.