Трудове лібідо: фільм «Тіні забутих предків» і сексуалізація праці в радянському уявному
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-89071153522Ключові слова:
Сергій Параджанов, фільм «Тіні забутих предків», сталінізм, відлига, сексуалізація праці, візуальний режим, радянське уявне, дезідентифікаціяАнотація
У статті розглянуто те, яким чином праця сексуалізується в радянському уявному і яким чином у фільмі «Тіні забутих предків» Сергія Параджанова здійснено культурну операцію дезідентифікації із офіційною радянською трудовою пропагандою, яка ґрунтувалась на прихованій операції ототожнення сексуального і трудового лібідо. Таким чином було включено фільм «Тіні забутих» у генеалогію радянських режимів репрезентації праці, що дало змогу розширити звичний інтерпретативний контекст цього фільму, який зазвичай обмежується питанням національної ідентичності.
Матеріал надійшов 27.04.2018
Посилання
- Bykov, Dmitriy. “Blud truda: K probleme mifologii truda v sovetskom i postsovetskom kino.” Iskusstvo kino 4 (1996): 121 – 126.
- Dobrenko, Yevgeniy. “Blud truda: Ot romana s proizvodstvom k proizvodstvennomu romanu.” V Politekonomiya sotsrealizma, 208 – 265. M.: NLO, 2007.
- Plekhanov G.V. “Pisma bez adresa.” V Estetika i sotsiologiya iskusstva: V 2-kh t. T. І, 144 – 261. M.: Iskusstvo, 1978.
- Prokhorov A. Unasledovannyy diskusrs: paradigmy stalinskoy kultury v literature i kinematografe «ottepeli». SPb: Akademicheskiy proekt Izdatelstvo DNK, 2007.
- Skuratovskiy, Vadim. “Teni zabytykh filmov.” Ekrannyy mir Sergeya Paradzhanova. Sost. Yuriy Morozov, 36 – 47. K.: Dukh і Lіtera, 2013.
- Froyd, Zihmund. Vstup do psykhoanalizu. Per. P.Tarashchuk. K.: Osnovy, 1998.
- Chernenko Miron. Sergey Paradzhanov: tvorcheskiy portret. M. V/O «Soyuzinformkino», 1989.
- Chuzhak, Nikolay. “Pisatelskaya pamyatka” V Literatura fakta. Pervyy sbornik materialov rabotnikov LYeFa. Red. N.F. Chuzhak., 9 – 28. M.: Zakharov: 2000.
- Epshteyn, Mikhail. “Blud truda.” Sintaksis 25 (1989): 45 – 58.
- Yanov, Aleksandr. “Rabochaya tema. Sotsiologicheskie zametki o literaturnoy kritike”, Novyy mir. 3 (1971): 239 - 265.
- Buck-Morss, Susan. Dreamworld and Catastrophe. The Passing of
- Mass Utopia in East and West. Cambridge, London: MIT Press,
- Bücher, Karl. Arbeit und Rhythmus. Leipzig: B. G. Teubner,
- Clark, Katerina. The Soviet Novel: History as Ritual. Chicago: University of Chicago Press, 1981.
- Cook David A. A History of Narrative Film. New York, London:
- W. W. Norton & Company, 1996.
- Comolli, Jean-Louis. “Mechanical Bodies, Ever More Heavenly.”
- October 83 (Winter, 1998): 19–24.
- Freud, Sigmund. “Vorlesungen zur Einführung in die Psychoanalyse”. in Gesammelte Werke. Chronologisch Geordnet. Im XVII B. B. XІ. London: Imago publishing, 1940.
- Scarry, Elaine. The Body in Pain: The Making And Unmaking
- Of The World. New York, Oxford: Oxford University Press,
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Olga Briukhovetska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).