Мистецтво в публічному просторі західноукраїнських міст: очікування і реалії
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-8907.2020.3.43-48Ключові слова:
артпрактики, актуальне мистецтво, трансформація міського простору, суперечливість сприйняття, традиційне суспільствоАнотація
Актуалізовано питання сприйняття мистецьких об’єктів у міських просторах. Сприйняття мистецтва розглянуто як з позиції митців, поціновувачів, теоретиків, так і з позиції активної публіки, чия думка часто впливає на рішення містобудівельних художніх рад, різних конкурсних комісій. Розглянуто постійні та тимчасові проєкти, створені до фестивалів, свят. Визначено низку суперечностей: між очікуваним і реалізованим, красивим та актуальним, усталеним та експериментальним. Розкрито роль актуальних практик у перетворенні сталих міських просторів. Наголошено, що сучасне мистецтво є рушієм культури, і хоча не завжди сприймається зага́лом, дає змогу змінити розуміння сталих констант, протиставляючи новий підхід, відмову від традиційних форм, насичує простір новими змістами, переоцінює неможливе.
Матеріал надійшов 27.03.2020
Посилання
- Babii, Nadiia. 2015. Occasional architecture of the 18th century in the baroque culture of Stanislav region. Newsletter Precarpathian University. Art Studies 30–31(1):45–52. http://lib.pnu.edu.ua/files/Visniki/mystectvo/%D0%92%D0%B8%D0%BF.30-31%20%D0%A7.1.pdf [in Ukrainian].
- Baran, Volodymyr. 2003. Mykhailo Zorii. Ivano-Frankivsk: Simyk [in Ukrainian].
- Bondarevska, Іryna. 2016. “Unbeautiful art.” NaUKMA Research Papers in Philosophy and Religious Studies 180:12–21. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/9302 [in Ukrainian].
- Chepelyk, Oksana. 2010. “Rozghliadaiuchy praktyky sotsialnoi skulptury ta estetyku vzaiemodii.” Khudozhnia kultura 7:165–76. http://nbuv.gov.ua/UJRN/khud_kult_2010_7_14 [in Ukrainian].
- Dobosh, Halyna. 2008. “Yakym bude pamiatnyk Kobzarevi v Ivano-Frankivsku?” October 21. https://www.radiosvoboda.org/a/1332151.htm [in Ukrainian].
- Protas, Maryna. 2012. Skulpturnye simpoziumy Ukrainy: Stilistiko-paradigmalnaia evoliutciia. Kyiv: Feniks [in Russian].
- Shumylovych, Bohdan. 2013. “Abandoning socialism: alternative spaces in L’viv in the 1970s–2000s.” Ukraine: Cultural Heritage, National Consciousness, Statehood 23:602–14 [in Ukrainian].
- Yefimova, Anna. 2016. “Public art: prospects and ways of development in Ukraine.” Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv 28:143–52. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2016_28_15 [in Ukrainian].
- Yeshkiliev, Volodymyr. 2020. “Prysmerky «zhretskoi» Ukrainy.” March 18. https://matrix-info.com/prysmerky-zhretskoyi-ukrayiny/ [in Ukrainian].
- YouTube. 2011. “Pamiatnyk Tarasa Shevchenka – Ottava, Kanada – 26 Chervnia 2011.” June 28. https://www.youtube.com/watch?v=21UylVQK_3w&feature=feedlik [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Nadiia Babii
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).