Знакові мотиви в сучасному серіалі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-8907.2020.3.72-77

Ключові слова:

серіал, знак, мотив, значення, «Гра престолів»

Анотація

Статтю присвячено інтерпретації останніх сезонів трьох серіалів, які так чи інакше віддзеркалюють ситуацію сучасності, а тому мотиви, які в них регулярно виникають і час від часу перегукуються, здаються нам знаковими. Термін «знак» вживається тут у сенсі всього, що може заступати місце чогось іншого, відсилаючи до нього як до свого зовнішнього об’єкта. Неможливо передбачити, як знаки в сучасних серіалах, як-от «Гра престолів», «Вікінги» чи «Окуповані», взаємодіятимуть із реальністю поза екраном, але ми намагалися відстежити ті знаки-мотиви, які відсилають до сучасної реальності або безпосередньо, або в ній же опосередковано. Інтерпретація таких мотивів не може бути стовідсотково об’єктивною, але суть гуманітарії якраз у намаганні заповнити зазор між тим, що ми бачимо на екрані, і тим, що є його неявним значенням.

Матеріал надійшов 01.05.2020

Біографія автора

Mykhailo Sobutsky, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри культурології факультету гуманітарних наук Національного університету «Києво-Могилянська академія» (НаУКМА). Сфера наукових зацікавлень: психоаналіз, семіотика серіалів, знакові системи

sobutskyi@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Besedin, Aleksandr. 2018. “Neverbalnye edementy kinoteksta v semiozise vlasti.” Vestnik Baltiyskogo federalnogo universiteta im. I. Kanta. Filologiya, pedagogika, psikhologiya 2:32–41 [in Russian].
  2. Cerrino, Mariangela. 2002. Rasna. La saga del popolo Etrusco. Milano.
  3. Eco, Umberto. 1972. Towards a Semiotic Inquiry into the Television Message. Working Papers in Cultural Studies. 2.
  4. Eco, Umberto. 1998. Otsutstvuyushchaya struktura [The Absent Structure]. Saint Petersburg: Petropolis [in Russian].
  5. Fathallah, Judith. 2017. Fanfiction and the Author: How fanfic changes popular cultural texts, 101–155. Amsterdam Univ. Press.
  6. Kalishchuk, R. 2007. “Ornamental-sign motives in painting culture Tripillya-Kukuteni.” Visnyk Kharkivskoyi derzhavnoyi akademiyi dyzaynu i mystetstv [Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts]. Mystetstvoznavstvo. Arkhitektura 8:64–72 [in Ukrainian].
  7. Laugier, Sandra. 2018. “Spoilers, Twists and Dragons.” In Stories. Screen Narrative in the Digital Age, 143–152. Amsterdam Univ. Press.
  8. Nöth, Winfried. 1990. Handbook of Semiotics. Bloomington: Indiana Univ. Press.
  9. Nöth, Winfried. 1995. Panorama da semiotica. Sao Paulo: Annablume.
  10. Sobutsky, Mykhailo. 2016. “Ethical Choice Made by a Hero of a Serial: A Psychoanalytical Approach.” NaUKMA Research Papers. Theory and History of Culture 179:57–63. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/9371 [in Ukrainian].
  11. Sobutsky, Mykhailo. 2017. “Serial Products and the Question of Reference.” Magisterium. Culturology 68:32–5. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Magisterium_kul_2017_68_8 [in Ukrainian].
  12. Storey, John. 2005. Cultural Theory and Popular Culture. An Introduction. Kharkiv: Akta [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Sobutsky, Mykhailo. 2020. «Знакові мотиви в сучасному серіалі». Наукові записки НаУКМА. Історія і теорія культури 3 (Листопад):72-77. https://doi.org/10.18523/2617-8907.2020.3.72-77.