Французька проза раннього рококо: тема острова в новій галантній традиції
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-8907.2020.3.84-89Ключові слова:
Робер Баллар, Марі-Катрін д’Онуа, рококо, преціозність, нова галантна традиціяАнотація
Статтю присвячено дослідженню стилістики та ідеології ранньорокайльної французької прози в період з 1660-х до 1690-х років. Уперше у вітчизняній історії культури вивчено неперекладені пам’ятки літератури рококо: сценарій кількаденного свята при Версальському дворі «Насолоди зачарованого острова», укладений Робером Балларом у 1664 р., казку «Мандрівка на острів Задоволень» (1687) Франсуа Саліньяка де Ла Мотта Фенелона, вставну новелу «Острів Блаженства» (1690) в романі Марі-Катрін д’Онуа. У статті проаналізовано становлення й розвиток стилістико-ідеологічних символів рококо на матеріалі зазначених вище текстів.
Матеріал надійшов 09.03.2020
Посилання
- Ballard, Robert. 1664. Les plaisirs de l’isle enchantée. Course de bague ; collation ornée des Machines, Comédie meslée de Danse & de Musique, Ballet du Palais d’Alcine, Feu d’Artifice : Et autres Festes galantes & magnifiques; faites par le Roy à Versailles, le 7. May 1664. Et continuées plusieurs autres jours. Paris. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b10527887j/f31.image.
- Fénelon, François de. 1875. “Voyage dans l’île des plaisirs.” In Fables de Fénelon, choisies par E. du Chatenet, 42–9. Limoges, E. Ardant. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k5542442n/f54.image.r=f%C3%A9nelon%20voyage%20sur%20l’%C3%AEle%20des%20plaisirs.
- Graafland, Arie. 2003. Versailles and the mechanics of power: the subjugation of Circe, an essay. Rotterdam: 010 Publishers. https://books.google.com.ua/books?id=3JQn8CGAeAkC&pg=PA16&dq=les+plaisirs+de+l%27ile+enchant%C3%A9e+versailles&hl=uk&sa=X&ved=2ahUKEwjXmPKZgtrrAhXQyoKHRJjC6sQ6AEwBHoECAYQAg#v=onepage&q=les%20plaisirs%20de%20l’ile%20enchant%C3%A9e%20versailles&f=false.
- “L’île de la Félicité de Mme d’Aulnoy: Le premier conte de fées littéraire française Du roman Histoire d’Hypolite, comte de Duglas (1690).” 1996. Merveilles & Contes 10(1):87–116. https://www.jstor.org/stable/41390221?read-now=1&seq=1#page_scan_tab_contents.
- Roussillon, Marine. 2014. “La visibilité du pouvoir dans Les Plaisirs de l’île enchantée: spectacles, textes et images.” Papers on French Seventeenth Century Literature 41(80):103–117. https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01288321.
- Stedman, Allison. 2005. “D’Aulnoy’s «Histoire d’Hypolite, comte de Duglas» (1690): A fairy-tale manifesto.” Marvels & Tales 19(1):32–53. www.jstor.org/stable/41388734.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Mariia Danchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).