Концептуальні результати практик перечитування та переосмислення «Патернів культури» Р. Бенедикт
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-8907.2021.4.46-53Ключові слова:
Р. Бенедикт, Б. Бабкок, Ф. Бок, Дж. Бун, патерни культури, аполлонійська культура, діонісійська культура, Ф. Ніцше, диспозиційна дескрипція, мультиплікативна критикаАнотація
У статті досліджено найвагоміші авторизовані ініціативи концептуального переосмислення ідеології патернів культури Р. Бенедикт за останні тридцять років. Аналіз цих ініціатив проведено не заради виділення останніх тенденцій переосмислення ідеології патернів культури, а заради визначення їхньої реальної спроможності внести важливі концептуальні уточнення у відпрацьований канон репрезентації поняття патерну культури у версії Р. Бенедикт. У статті показано, що поняттям, яке має доповнити канонічний опис ідеології патернів культури Р. Бенедикт, є поняття «диспозиційної дескрипції» Дж. Буна, яке суттєво міняє конфігурацію ніцшеанського складника в описах живих індіанських культур. У статті також розглянуто прояви «мультиплікативної критики» з праці «Патерни культури» Р. Бенедикт, яка також може стати новим важливим елементом опису концептуального змісту поняття патерну культури.
Посилання
Babcock, Barbara. 1992. “«Not in the absolute singular»: re-reading Ruth Benedict.” A Journal of Women Studies 12(3): 39–77. https://doi.org/10.2307/3346643
Benedict, Ruth. 1932. “Configurations of culture in North America.” American Anthropologist 34(1): 1–27. https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1525/aa.1932.34.1.02a00020
Benedict, Ruth. 1935. Patterns of culture. London: Routledge & Kegan Paul Ltd. https://archive.org/details/in.ernet.dli.2015.184602/page/n3/mode/2up
Benedict, Ruth. 1959. Patterns of culture. With a new Preface by Margaret Mead. Boston: Houghton Mifflin Company. https://eighbooks.xyz/dl.php?q=patterns_of_culture_amazon_co_uk_benedict_ruth
Benedict, Ruth. 1997. “Psychological Types in the Cultures of Southwest.” In Interpretatsiya kultury. Vol. 1: Antologiya issledovaniy kultury, 271–84. Translated by E. M. Lazareva. St. Petersburg: Universitetskaya kniga. https://lib.uni-dubna.ru/search/files/phil_ant_cult1/~phil_ant_cult1.htm#2 [in Russian].
Bock, Philip K., and Stephen C. Leavitt. 2019. Rethinking psychological anthropology. Critical history. Illinois: Waveland Press, Inc. https://books.google.com.ua/books?id=YapxDwAAQBAJ&pg=PR3&hl=uk&source=gbs_selected_pages&cad=2#v=onepage&q&f=false
Boon, James A. 1999. Verging on extra-vagance : Anthropology, history, religion, literature, arts ... showbiz. Princeton, New-Jersey: Princeton University Press. https://books.google.com.ua/books?id=GFfWVHHXbq4C&printsec=frontcover&hl=uk#v=onepage&q&f=false
Erickson, Paul A., and Liam D. Murphy. 2017. “Margaret Mead and Ruth Benedict.” In A history of anthropological theory, 129–37. 5th ed. University of Toronto Press. https://www.academia.edu/38370589/Paul_A_Erickson2c_Liam_D_Murphy_A_History_of_Anthropological_Theory_University_of_Toronto_Press
Geertz, Clifford. 1988. “Us / Not-Us : Benedict’s Travels.” In Works and lives: the anthropologist as author, 102–28. Stanford: Stanford University Press. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&id=_EMEZKVE8UcC&q=Benedict#v=snippet&q=Benedict&f=false
Geertz, Clifford. 2001. “Thick description: toward an interpretive theory of culture.” In Interpretatsiia kultur. Vybrani ese, 9–42. Translated by Natalia Komarova. Kyiv: Dukh i Litera. https://chtyvo.org.ua/authors/Clifford_Geertz/Interpretatsiia_kultur/ [in Ukrainian].
Kroeber, Alfred L. 1935. Review of Patterns of culture, by Ruth Benedict. American Anthropologist 37(4): 689–90. https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1525/aa.1935.37.4.02a00190
Moore, Jerry D. 2012. “Ruth Benedict: Patterns of Culture.” In Visions of culture : an introduction to anthropological theories
and theorists, 71–87. 4th ed. Lanham, New York, Toronto, Plymouth: A division of Rowman & Littlefield Publishers, Inc. https://books.google.sm/books?id=We4N11-IrB4C&pg=PA71&hl=uk&source=gbs_toc_r&cad=2#v=onepage&q&f= true
Nietzsche, Friedrich. n.d. “Die Geburt der Tragödie, Oder: Griechentum und Pessimismus.” In Literaturnyye pamyatniki. Vol. 1: Sochineniya v dvukh tomakh, 57–157. Translated by G. A. Rachinskiy. Moscow: Mysl. https://imwerden.de/pdf/nietzsche_sochineniya_tom1_1990_text.pdf [in Russian].
Radin, Paul. 1927. Primitive man as philosopher. New York and London: D. Appleton and Company. https://archive.org/stream/primitivemanasph031975mbp/primitivemanasph031975mbp_djvu.txt
Sapir, Edward. 1934. “The emergence of the concept of personality in a study of cultures.” Journal of Social Psychology 5(3): 408–15. https://brocku.ca/MeadProject/Sapir/Sapir_1934_c.html
Sidky, H. 2004. “Ruth Benedict: configurationalism and the patterns of culture.” In Perspectives on culture : a critical introduction to the theory in cultural anthropology, 149–56. New Jersey: Pearson Prentice Hall. https://archive.org/details/perspective-soncu0000sidk/page/156/mode/2up
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Yurij Dzhulay

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).