Теорія ікони Христоса Яннараса
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-8907.2021.4.64-69Ключові слова:
ікона, теорія ікони, іконологічна мова, ерос, апофатизм, кенозис, кенотична антропологіяАнотація
У статті проаналізовано феномен ікони як категорії пізнання з огляду на основні постулати Х. Яннараса, а також умови функціонування іконологічного регістру мови. Виявлено зв’язок між істиною та іконою, а також специфіку першої, що полягає в особистісності та існуванні її у сфері розділеного досвіду. Здійснено аналіз апофатичності ікони в тлумаченні Х. Яннараса, а також впливу зрілої теорії ікони на формування антропологічного погляду «зсередини» іконологічної мови. Зроблено висновок, що рух від екстазу до аскези як від естетичного до етичного є визначальним для православної кенотичної антропології.
Посилання
- Elsner, Jas. 2012. “Iconoclasm as Discourse: From Antiquity to Byzantium.” The Art Bulletin 94(3): 368–94. https://doi.org/10.1080/00043079.2012.10786048
- Gavryushin, Nikolai. 1995. “Christianity and ecology.” In Christianity and Culture Today. Cristianesimo e cultura oggi, 174–84. Moscow: Italian Institute of Culture [in Russian].
- Groys, Boris. 2009. “Curator as an iconoclast.” Moscow Art Magazine 73–4. http://moscowartmagazine.com/issue/20/article/291 [in Russian].
- Hart, David Bentley. 2010. The Beauty of the Infinite: The Aesthetics of Christian Truth. Moscow: BTI [in Russian].
- Hupalo, Mariia. 2020. Book review: S. Mitralexis. Ever-Moving Repose: A Contemporary Reading of Maximus the Confessor’s Theory of Time. Analecta of the UCU. Series: Theology 7: 419–25. https://nz-theology.ucu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/06/r3_gupalo_419-425.pdf [in Ukrainian].
- Klimkov, Oleg. 2018. “On the difference of views on the image and likeness of God in Eastern Patristics.” Dialogue 2(11). https://cyberleninka.ru/article/n/o-razlichii-vozzreniy-na-obraz-i-podobie-boga-v-vostochnoy-patristike [in Russian].
- Lepakhin, Valerii. 2001. Icon and iconicity. Lviv: Svichado [in Ukrainian].
- Limonchenko, Vira. 2015. “Apophatic way: darkness or light? (interpretation of the apophatic way in the theology of V. N. Lossky).” Grani 4: 100–6. https://core.ac.uk/download/pdf/268616743.pdf [in Russian].
- Pomerants, Grigorii. 1995. “Iconological thinking as a system and dialogue of semiotic systems.” http://liv.piramidin.com/publ/Pomerants_G/ikonologicheskoie.htm [in Russian].
- Redin, Nikolai. 2018. “What is theology of Christ imitation?” Bulletin of the Russian Christian Academy of Humanities 2. https://cyberleninka.ru/article/n/chto-takoe-bogoslovie-podrazhaniya-hristu [in Russian].
- Rumpza, Stephanie. 2020. “Longing in the flesh: a phenomenological account of icon veneration.” International Journal of Philosophy and Theology 81(5): 466–84. https://doi.org/10.1080/21692327.2020.1815559
- Schmemann, Alexander, protopresbyter. 2007. The historical path of Orthodoxy. Moscow: Palomnik [in Russian].
- Yannaras, Christos. 2006. Person and Eros. Domos Publications [in Greek].
##submission.downloads##
Надіслано в редакцію
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Tina Mosiakina
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).