Іконічне в думці Девіда Бентлі Гарта
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-8907.2022.5.21-26Ключові слова:
іконічне, ікона, ідол, насильство, тотальність, ресентимент, типи релігійностіАнотація
У статті розглянуто феномен іконічного в думці американського православного богослова Девіда Бентлі Гарта, а саме в його фундаментальній праці «Краса нескінченного: естетика християнської істини» («The Beauty of the Infinite: The Aesthetic of Christian Truth»). Через специфіку християнського наративу та його відмінність від насильницьких оповідей показано, що феномен іконічного стосується щоденних етичних практик та є їхньою основою, а також допомагає зрозуміти специфіку християнського гуманізму за допомогою теорії образу та уподібнення. Використовуючи розрізнення ікони та ідола, проаналізовано типи релігійності, що мімікрують під християнські практики, а також окреслено значення іконічного в побудові listening society.
Посилання
- Evink, Eddo. 2013. “On Transcendental Violence.” In Phenomenologies of Violence, edited by Michael Staudigl, 65–80. Leiden – Boston: Koninklijke Brill NV.
- Girard, Rene. 1986. The Scapegoat. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
- Hart, David Bentley. 2003. The Beauty of the Infinite: The Aesthetics of Christian Truth. Cambridge: Wm. B. Eerdmans Publishing Co.
- Marion, Jean-Luc. 1979. “Fragments sur l’idole et l’icone.” Revue de Metaphysique et de Morale 4(84): 433–45.
- Marion, Jean-Luc. 1991. God without Being. Chicago – London: The University of Chicago Press.
- Nussbaum, Martha C. 2001. Upheavals of Thought: The Intelligence of Emotions. Cambridge: Cambridge University Press.
- Ouellet, Pierre. 1998. “Du haut-lieu au non-lieu: l’espace du même et de l’autre.” Voix et Images 24(1): 69–81.
- Ricoeur, Paul. 1998. “Violence and Language.” Journal of French and Francophone Philosophy 10(2): 32–41.
- Sharma, Anuradha. 2013. “Violence and Phenomenology.” Procedia – Social and Behavioral Sciences 92: 868–73.
- Umland, Andreas. 2016. “Alexander Dugin and Moscow’s new right radical intellectual circles at the start of Putin’s third presidential term 2012–2013: the anti-orange committee, the Izborsk club and the Florian Geyer club in their political context.” Europolity 10(2): 7–31.
- Williams, Rowan. 2000. Lost Icons: Reflections on Cultural Bereavement. London – New York: T & T Clark. A Continuum imprint.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Tina Mosiakina
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).