Візуальна антропологія: етапи становлення та базові елементи аналізу
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-8907.2022.5.47-53Ключові слова:
візуальна антропологія, етап становлення візуальної антропології, базові елементи візуальної антропології, культурна антропологіяАнотація
Стаття робить внесок у систематизацію історії поля візуальної антропології. Авторка розглядає та концептуалізує етапи становлення цієї дисципліни не лише відповідно до логіки саморозуміння її представників, а й з урахуванням ґенези оптичних медіа. Параметри організації відеопродукції довели не просто інструментальну роль візуальної антропології щодо поля культурної антропології, а дозволили останній бути наукою в строгому значенні терміна, тобто мати не лише теоретичні узагальнення, а й багату емпіричну базу. У статті проаналізовано як особливості практик фіксації відеопродукції (живопису, фотографії, кіно, інтернету), так і форми рефлексії представників антропологічної думки щодо їх впливу на предметну сферу поля.
Посилання
- Banks, Marcus, and Jay Ruby. 2011. “Introduction.” In Made to Be Seen. Perspectives on History of Visual Anthropology, edited by Marcus Banks and Jay Ruby, 1–19. University of Chicago Press.
- Bouquet, Mary. 2013. Museums: A Visual Anthropology. London, New York: A&C Black.
- Dudley, Sandra. 2011. “Material Visions: Dress and Textiles.” In Made to Be Seen. Perspectives on History of Visual Anthropology, edited by Marcus Banks and Jay Ruby, 45–74. University of Chicago Press.
- Deren, Maya. 1960. Cinematography: The Creative Use of Reality. New Haven: Yale University Press.
- Edwards, Elizabeth. 1998. “Performing Science: Still Photography and the Torres Strait Expedition.” In Cambridge and the Torres Strait: Centenary Essays on the 1898 Anthropological Expedition, edited by Anita Herle and Sandra Rouse, 74–95. Cambridge: Cambridge University Press.
- Farnell, Brenda. 2011. “Theorizing “the Body” in Visual Culture.” In Made to Be Seen. Perspectives on History of Visual Anthropology, edited by Marcus Banks and Jay Ruby, 136–59. University of Chicago Press.
- Grassen, Cristina. 2011. “Skilled Visions Toward an Ecology of Visual Inscriptions.” In Made to Be Seen. Perspectives on History of Visual Anthropology, edited by Marcus Banks and Jay Ruby, 19–45. University of Chicago Press.
- Grey, Gordon. 2010. Cinema. A Visual Anthropology. London, New York: A&C Black.
- Grimshaw, Anna. 2001. The Ethnographer’s Eye Ways of seeing in anthropology. Cambridge: Cambridge University Press.
- Loizos, Peter. 1997. “First exits from the observational realism: narrative experiments in ethnographic film.” In Rethinking Visual Anthropology, edited by Marcus Banks and Howard Morphy, 81–105. New Haven and London: Yale University Press.
- Mead, Margaret. 1975. “Visual Anthropology in a discipline of Words.” In Principles of Visual Anthropology, edited by Paul Hockings, 3–13. The Hague: Mouton.
- Schäuble, Michaela. 2018. “Visual Anthropology.” In The International Encyclopedia of Anthropology, edited by Hilary Callan. John Wiley & Sons, Ltd. https://www.anthro.unibe.ch/e40416/e96353/e96354/files735749/Visualanthropology2018_ger.pdf
- Snodgrass, Jeffrey. 2014. “Ethnography of Online Cultures.” In Handbook of Methods in Cultural Anthropology, 465–97. New York: Rowman & Littlefield.
- Young, Colin. 1975. “Observational Cinema.” In Principles of Visual Anthropology, edited by Paul Hockings, 99–115. The Hague: Mouton.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Olena Pavlova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).