Корпоративна культура і культура самоорганізації працівників відеоігрової індустрії в умовах кризи неоліберального капіталізму (2020–2024): євроатлантична та українська специфіка
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-8907.2025.8.124-129Ключові слова:
корпоративна культура, культура самоорганізації, відеоігрова індустрія, культурні практики, неоліберальний капіталізм, профспілки, виробнича криза, експлуатація, взаємодопомога, релокація, джеми, кооператив, культурологія, перепрацювання, робоча культураАнотація
Статтю присвячено аналізу корпоративної культури, культури самоорганізації працівників відеоігрової індустрії у 2020–2024 рр. — період, знаковими подіями якого стали пандемія COVID-19 і повномасштабне вторгнення Росії в Україну. Досліджено основні культурні практики, що виникли в корпоративній культурі та культурі самоорганізації працівників відеоігрової індустрії у складних соціально-економічних умовах. Увагу зосереджено на ролі джемів як формату колективної творчості, корпоративній підтримці, культурі самоорганізації працівників, а також на ініціативах профспілок та кооперативів.
Посилання
- Adamyk, Viktoriia, and Chen Hong. 2024. “Corporate Culture in Ukrainian and Chinese Institutions of Higher Education in the Context of Bilateral Relations.” Herald of Economics 1: 180–97. https://doi.org/10.35774/visnyk2024.01.180.
- Alacovska, Ana, and Rosalind Gill. 2019. “De-westernizing Creative Labour Studies: The Informality of Creative Work from an Excentric Perspective.” International Journal of Cultural Studies 22 (2): 255–71. https://doi.org/10.1177/1367877918821231.
- Allyn, Bobby. 2023. “Activision and Riot to Pay Millions in Settlement Payments over Gender Discrimination.” Axios, May 4, 2023. https://www.axios.com/2023/05/04/activisionriot-settlement-payments.
- Bulut, Ergin. 2020. A Precarious Game: The Illusion of Dream Jobs in the Video Game Industry. Ithaca, NY: Cornell University Press.
- Dovey, Jon, and Helen W. Kennedy. 2006. Game Cultures: Computer Games as New Media. Maidenhead, UK: Open University Press.
- Elderkin, Beth. 2025. “GDC 2025 State of the Game Industry: Devs Weigh in on Layoffs, AI, and More.” In Game Developers Conference, January 21, 2025. https://gdconf.com/news/gdc-2025-state-game-industry-devs-weigh-layoffs-ai-and-more.
- Heneralova, Nonna. 2024. “Korporatyvna kultura u vyshchii shkoli yak pidgruntia dlia profesiinoho rozvytku.” In Aktualni pytannia suchasnoho sotsiokhumanitarnoho znannia. Kharkiv: BTU. https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/60662/1/Zbirka_Aktualni_pytannya_suchasnoho_sotsiohumanitarnoho_znannya_2024-9-10.pdf [in Ukrainian].
- Hlyva, Sviatoslav, and Khrystyna Peredalo. 2024. “Corporate Culture: Significance, Functions and Values.” Economy and Society 61. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-137 [in Ukrainian].
- Keogh, Brendan, and Benjamin Abraham. 2024. “Challenges and Opportunities for Collective Action and Unionization in Local Games Industries.” Organization 31 (1): 27–48. https://doi.org/10.1177/13505084221082269.
- Kubalskyi, Oleh, and Mykhailo Boichenko. 2024. “The Culture of Scientific Work: Philosophy and Experience of the Republic of Korea.” The World of the Orient 1. https://doi.org/10.15407/orientw2024.01.191.
- Morton, Jack. 2023. “Co-op mode: The emancipatory potential of freelancer co-operatives in the UK videogames industry following the COVID-19 pandemic.” Cultural Trends 33 (3): 273–90. https://doi.org/10.1080/09548963.2023.2181688.
- Newzoo. 2020. Global Games Market Report 2020. https://strivesponsorship.com/wp-content/uploads/2020/07/Global-Games-Market-Report-2020.pdf.
- Nugroho, Bayu Fajar. 2024. “The Nexus Between State and Corporate: China-Tencent ‘Forced’ Collaboration in Governing Game Industry.” Jurnal Inovasi Ilmu Sosial dan Politik (JISoP) 6 (1): 47–56. https://doi.org/10.33474/jisop.v6i1.21505.
- Panchenko, Ihor. 2024. “S.T.A.L.K.E.R. 2: trailer for Xbox’s documentary about the game’s development during the war in Ukraine.” ITC.ua, September 17, 2024. https://itc.ua/en/news/st-a-l-k-e-r-2-trailer-for-xbox-s-documentary-about-the-game-sdevelopment-during-the-war-in-ukraine/
- Peters, Jay. 2022. “Activision Blizzard Will Convert All US-Based QA Testers to Full-Time and Raise Minimum Hourly Pay to $20.” The Verge, April 7, 2022. https://www.theverge.com/2022/4/7/203015033/activision-blizzard-full-time-qagame-tester-20-dollars-hourly.
- Remizovskyi, Artem. 2023. “Kompiuterni ihry u zhanri horror: industriia, heimdyzain ta stvorennia estetyky zakhui (2015–2022).” Master’s thesis, National University of Kyiv-Mohyla Academy. https://ekmair.ukma.edu.ua/items/95eb8e6e-cf4f-424b-973e-3b97713ba347 [in Ukrainian].
- Sakun, Lesia, and Oleksandra Vodolazska. 2024. “Korporatyvna kultura cherez pryzmu viiny.” In Suchasni teoriia i praktyka menedzhmentu ta biznes-administruvannia: VIII Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia (25 kvitnia 2024 roku, m. Cherkasy), 64–6. Cherkasy. https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5014 [in Ukrainian].
- Szczepanska, Anna Maria. 2023. “Women’s Inclusion and Neoliberal Governmentality in the Swedish Digital Game Industry: An Analysis of Discursive Positions and Recruitment Strategies.” Gender, Work & Organization 30 (3): 842–61. https://doi.org/10.1111/gwao.12923.
- Teal, Gregory. 2021 (1995). “Korean Management, Corporate Culture, and Systems of Labour Control Between South Korea and North America.” Culture 15 (2): 85–103. https://doi.org/10.7202/1083879ar.
- Totilo, Stephen. 2025. “Call of Duty Budgets and Development Costs: Black Ops, Modern Warfare, and Beyond.” Game File, April 1, 2025. https://www.gamefile.news/p/call-of-duty-budgets-development-costs-black-ops-modern-warfare.
- Ukrainian Visual Novel Jam. Official Website. 2024. Accessed April 1, 2025. https://jam.vn.ua.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Artem Remizovsky

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).