DOI: https://doi.org/10.18523/2617-8907.2019.2.64-71
Деякі зауваги до методології культурологічної аналітики кінематографа
Анотація
У статті ставиться питання про побудову інструментальної моделі культурологічної аналітики кінематографа. Запропоновано виокремити такі її методологічні виміри: морфологічний, історико-культурологічний, культурно-типологічний, культурно-цивілізаційний, семіотичний, культурно-антропологічний та деякі інші. На відміну від універсальної, обґрунтовано специфічну культурологічну модель танатологічного аналізу кінематографа з такими рівнями: танатохронотопічним, еротанатологічним та ін.
Матеріал надійшов 07.06.2019
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Aleksandrov, E. V. 2000. O dvukh podkhodakh k sozdaniju antropologicheskikh fil’mov. In Sbornik statey, posvyaschennyi II rossijskomu festivaliu antropologicheskikh fil’mov, 14–32. Moscow: Center of Visual Anthropology of Lomonosov Moscow State University [in Russian].
Alfyorova, Z. I. 2008. “Vizualne mystetstvo kintsia XX – pochatku XXI stolittia.” Extended abstract of Doctor’s thesis in Art Criticism. Kharkiv, Kharkiv State Academy of Culture [in Ukrainian].
Bezklubenko, S. D. 2004. Videolohiia: Osnovy teorii ekrannykh mystetstv. Kyiv: Alterpress [in Ukrainian].
Bohutskyi, Yu. P., Korablova, N., and Chmil, H. P. 2013. Nova kulturna realnist yak sotsiodynamichnyi protses liudynotvorennia cherez roli. Kyiv: Institute for cultural research (Institute of culturology) of National Academy of Arts of Ukraine [in Ukrainian].
Chmil, H., and Korablova, N. 2013. Vizualizatsiia realnoho v suchasnomu kulturnomu prostori. Kyiv: Institute for cultural research (Institute of culturology) of National Academy of Arts of Ukraine [in Ukrainian].
Dobrotvorskaya, K. A. 2006. “Skorbnoe beschuvstvie” i estetika moderna. In Sokurov. Vol. 2:89–92. Saint Petersburg: Seans [in Russian].
Dzhulay, Yu. V., Korol, D. O., and Sobutsky, M. A., eds. 2018. Kulturolohiia: Mohylianska shkola [Culturology: The Kyiv-Mohyla school]. Kyiv [in Ukrainian].
Flier, A. Ya. 2017. “Morfologiya kul’tury: novoe osmyslenie [The Morphology of Culture: A New Understanding].” Kul’tura kul’tury [Culture of Culture] 3:2–12 [in Russian].
Khanyutin, A., and Zorkaya, N., eds. 1991. Ekrannye iskusstva i literatura: Nemoe kino. Moscow: Nauka [in Russian].
Khrenov, N. A. 2014. “Kinematograficheskaya tanatologiya.” Otechestvennye zapiski 5(56):70–95 [in Russian].
Korol, D. O. 2010. “Kulturolohichna rekonstruktsiia davnoskandynavskoi tanatolohii.” PhD diss. Kharkiv, Kharkiv State Academy of Culture [in Ukrainian].
Krebel’, I. A. 2010. Mifopoetika Serebryanogo veka: opyt topologicheskoy refleksii. Saint Petersburg: Aleteya [in Russian].
Krebel’, I. A. 2011. Territoriya predela: estetika mysli russkogo moderna. Moscow: Kanon [in Russian].
Krivosheya, T. O. 2013. “Vizualna antropolohiia v systemi kulturolohichnoho znannia [Visual anthropology in the cultural studies].” Hileya: scientific bulletin 72:508–513 [in Ukrainian].
Kyrylova, O. 2013. “Kinematograf kak travma, fil’m kak pamyatnik, smysl kak affekt. Beseda s Mikhailom Yampol’skim.” Novoe literarurnoe obozrenie 124:48–51 [in Russian].
Kyrylova, O. 2015. Nauka pro kulturu: kulturolohiia, kulturoznawstwo, kul’turovedeniye, Cultural Studies, culturology. Kyiv [in Ukrainian].
Kyrylova, O. 2016. “Symvol symvolistiv yak filosofska osnova kinoteorii.” Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 7 : Relihiieznavstvo. Kulturolohiia. Filosofiia 36 (49):37–45 [in Ukrainian].
Misuno, A. 2000. “Kul’tura dekadansa.” PhD diss. Saint Petersburg, Saint Petersburg State University of Water Communications [in Russian].
Orlova, E. A. 1994. Morfologiya kul’tury: struktura i dinamika. Moscow: Nauka [in Russian].
Pavlenko, Yu. V. 2001. Istoriia svitovoi tsyvilizatsii. Sotsiokulturnyi rozvytok liudstva. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Sheiko, V. M., and Bohutskyi, Yu. P. 2005. Formuvannia osnov kulturolohii v dobu tsyvilizatsiinoi hlobalizatsii (druha polovyna XIX – pochatok XX st.). Kyiv: Geneza [in Ukrainian].
Sheykin, A. G. 2000. Morfologiya i dinamika kul’tury. Kurs lektsii dlia Vysshej shkoly kul’turologii. http://www.countries.ru/library/methoda/pr20.htm [in Russian].
Skurativskyi, V. L. 1997. Ekranni mystetstva u sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia: Heneza, struktura, funktsiia. Kyiv: Poezija [in Ukrainian].
Sobutsky, M. A. 1997. Movno-kulturnyi prostir Serednovichchia. Kyiv: KM Academia [in Ukrainian].
Spengler, O. 2006. Zakat Evropy: Ocherki morfologii mirovoj istorii. Geshtal’t i deistvitel’nost’ [The Decline of the West: Outlines of a Morphology of world history]. Moscow: Eksmo [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 1991a. “Problema intertekstual’nosti v kinematografe.” Diss. of Doctor of Art Criticism. Moscow, All-Union Scientific and Research Institute of Cinema Art [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 1991b. “Smert’ v kino.” Iskusstvo Kino 9:53–63 [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 1993. Vidimyi mir. Ocherki rannej kinofenomenologii. Moscow: Kinovedcheskie zapiski [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 1996. Demon i labirint. Moscow: NLO [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 2001. O blizkom. Ocherki nemimeticheskogo zreniya. Moscow: NLO [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 2004. Yazyk – telo – sluchaj. Kinematograf i poiski smysla. Moscow: NLO [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 2010. Pamyat’ Tiresiya. Intertekstual’nost’ i kinematograf. Moscow: NLO [in Russian].
Yampol’sky, M. B. 2015. Muratova. Opyt kinoantropologii. Saint Petersburg: Seans [in Russian].
Copyright (c) 2019 Olga Kyrylova

Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.